
Artikli autor ZANE TIMPARE, diplomeeritud toitumisspetsialist ja toiduajakirjanik: TOIT KUI RAVIM
Mune võib süüa julgelt – niin järeldati hiljutises uuringus, milles osales 177 000 inimest.
Maineka toiduajakirja American Journal of Clinical Nutrition värskeimas numbris (aprill 2020) avaldati kolme ulatusliku rahvusvahelise uuringu ülevaade, mis käsitlesid munade söömise mõju kolesteroolitasemele, südame-veresoonkonna haiguste arengule ja üldisele suremusele. Nendes uuringutes osales 177 000 inimest 50 riigist üle maailma. Muljetavaldav arv ja ulatus.1
Meid huvitavad loomulikult peamised järeldused. Ja need on munade söömise osas tõesti väga positiivsed! Ei täheldatud põhjendatud seost munasöömise ja kolesterooli ja triglütseriidide taseme muutuste osas veres, suremuse või südame-veresoonkonna haiguste oluliste juhtumite vahel. Lisaks järeldati eraldi jaotises, et ülalnimetatud kolme riskipunkti vahel polnud erinevust, kas süüa seitse muna nädalas või üldse mitte ühtegi.
Uuring hõlmas kõikide mandrite riike. Kokkuvõttes on veelkord rõhutatud, et munad on väga väärtuslik toode.
Artiklis kasutatud kirjandus:
1 1, 1,2, 1, et al. Association of egg intake with blood lipids, cardiovascular disease, and mortality in 177,000 people in 50 countries. American Journal of Clinical Nutrition. 2020;111(4):795-803. doi:10.1093/ajcn/nqz348.
Cilvēka organisms pats omega-3 taukskābes saražot nespēj, tāpēc tās jāuzņem ar uzturu. Vislabāk – ar dabīgiem pārtikas produktiem nevis sintētiskām …
Stipra imunitāte pašlaik ir aktuāls temats, īpaši, ja rudenī prognozē atkārtotu koronavīrusa uzliesmojuma vilni. Bet vai imunitāti varam spēcināt ar …
Munatoidud sobivad hästi köögiviljade, rukkileiva või muu kiudainerikka leivaga; munad täiendavad hästi ka erinevaid salateid. Nimetatud on munade suurepärased kaaslased …